مقالات

راهنمایی خرید دزدگیر ماشین

راهنمایی خرید دزدگیر ماشین

راهنمایی خرید دزدگیر ماشین

یکی از دغدغه های اصلی صاحبان خودرو محافظت از خودروی شخصی خود بوده است و به همین دلیل معمولا همه به دنبال بهترین دزدگیر خودرو برای نصب بر روی وسیله نقلیه خود هستند.

برای خرید یک دزدگیر خودرو مناسب باید به مواردی توجه داشته باشید تا بتوانید با یک قیمت مناسب، بهترین محصول محافظت کننده از خودروی شخصی تان را تهیه نمایید.

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد و عرضه دزدگیر خودرو ، فعالیت می کنند. استیل میت ، ماجیکار، سی یرا، 4ام، جک موتورز، وستا و … از مشهورترين برند هاي اين زمينه هستند.

راهنمایی خرید دزدگیر ماشین

نکاتی که قبل از خرید دزدیگر ماشین باید بدانید

اولین چیزی که یک دزد هنگام نزدیک به یک ماشین به آن دقت می کند، چراغ چشمک زنی است که مشخص می شود ماشین شما دارای دزدگیر است و در بسیاری از موارد همین کافی است تا او به دنبال ماشین دیگری برود. اما اگر سارق سعی کند ماشین شما را دستکاری کند باآژیر دزدگیر مواجهه خواهد شد.

انواع دزدگیرها

 

راهنمایی خرید دزدگیر ماشین

سه نوع دزدگیر در بازار فعلی ایران موجود است:

  • دزدگیر ساده
  • دزدگیر سیم کارت‌خور
  • دزدگیر تصویری
  • دزدگیر ساده

اولین دزدگیر هایی که به بازار ایران آمدند، دزدگیر های ساده بودند. اکنون نیز ارزان ترین دزدگیر ها، دزدگیر های ساده می باشند.

منظور از ساده یک طرفه بودن آن می باشد. یعنی شما یک عدد ریموت معمولی در دست دارید و با فشردن هر یک از دکمه های آن یک فرمان به دزدگیر ارسال می کنیدو دزدگیر نیز آن را اجرا می کند. اما پاسخی به ریموت ارسال نمی کند. بنابراین این دزدگیر ها در گزوه دزدگیر های یک طرفه یا ساده فرا می گیرند.

 

چرا دزدگیر ساده نه؟

در بعضی از مواقع به حدی هشدارهای کاذب این مدل دزدگیر خودرو زیاد است که صاحب ماشین به‌ناچار دزدگیر خودرو را از کار می‌اندازد تا به خاطر آلودگی صوتی و هشدارهای کاذب دزدگیر ماشین برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت نکند.

از معایب یک دزدگیر خودروی ساده این است که سنسورها قابل تنظیم نیستند و مثلاً ممکن است با صدای رعدوبرق و یا عبور دسته‌های عزاداری، دزدگیر ماشین به‌سادگی فعال شود.

گاهی اوقات سارقان خودرو از همین موضوع سوءاستفاده کرده و به‌دفعات سعی در بلند کردن صدای آژیر دزدگیر خودرو می‌کنند.

بعد از چندین بار که صاحب خودرو صداهای هشدار کاذب دریافت می‌کند و هیچ دزدی را در اطراف خودرو نمی‌بیند، فرض را بر این می‌گذارد که دزدگیر ماشین خراب‌شده و آن را غیر فعال می‌کند.

در این هنگام سارق که اوضاع را زیر نظر داشته و اکنون همه‌چیز، طبق برنامه پیش رفته؛ به‌راحتی خودرویی را که دزدگیر آن غیرفعال شده است را می‌رباید.

اما اگر راننده یک دزدگیر تصویری خودرو داشته باشد، زمانی که درب خودرو باز می‌شود و یا شیشه ماشین، شکسته شود؛ از طریق ریموت دزدگیر مشاهده می‌کند و می‌تواند مطمئن شود که یک دزد، داخل خودرو است.

دزدگیر سیم کارت‌خور

این نوع دزدگیر تازه وارد بازار شده و نسبت به انواع قبلی گران تر هستند. آنتن دهی دزدگیر ماشین سیم کارت خور به گونه ای است که تا کیلومتر ها دور تر می توانید از وضعیت ماشین خود مطلع شوید. به همراه این دزدگیر نرم افزاری در گوشی شما نصب می شود که با کمک آن می توانید از موقعیت لحظه به لحظه ماشین خود با خبر شوید.

مزایا و معایب دزدگیر سیم کارتی ماشین

همان طور که اشاره کردیم دزدگیرهای سیم کارت خور امکانات بسیار مناسبی را به کاربران ارائه می کنند. از جمله مزایای دزدگیرهای سیم کارت خور می توان به نظارت کامل بر ماشین، خاموش کردن ماشین از راه دور و امکان ارسال خودکار موقعیت ماشین اشاره کرد.

البته بسته به مدل های مختلف دزدگیرهای سیم کارت خور، امکانات بیشتری نیز روی آنها وجود دارد. از معایب دزدگیر سیم کارتی خودرو نیز می توانیم به احتمال قعطی ارتباطات با کاربر در نقاط کور یا دورافتاده شبکه ارتباطی اشاره کنیم.

دزدگیر تصویری

راهنمایی خرید دزدگیر ماشین

 یکی ازمدرن ترین و پیشرفته ترین سیستم های ضد سرقت و دزدگیر های تصویری هستند، که امکان مشاهده وضعیت خودرو را به صورت تصویری فراهم می سازند.

این مدل بر پایه بلوتوث و اف ام کار می کند و دارای دو ریموت کنترل از راه دور است که هر دو ریموت با فقط یکی از آن ها دارای نمایشگر ال ای دی می باشد.

دزدگیر تصویری به علاوه بر ویژگی های دزدگیر ساده قابلیت هایی همچون یافتن ماشین در پارکینگ و اماکن شلوغ، آنتن جداگانه برای افزایش برد ریموت، امکان خاموش نمودن و قطع برق خودرو هنگام سرقت و باز شدن اتوماتیک درب ها پس از خاموش شدن موتور خودرو را دارد و میزان برد آن تا ۵۰۰ متر در فضاهای سر پوشیده است، که در مکان های بدون سقف بیشتر نیز می شود.

دزدگیرهای ساده و تصویری دارای یک ویژگی مشترک در خروجی هستند که شامل خروجی شیشه بالابر، خروجی صندوق پران، خروجی سنسور درب، خروجی شوک سنسور، خروجی، خروجی آژیر، خروجی آنتن، چشمی آلترا سونیک و سایر خروجی های LED (برای دزدگیر تصویری)، خروجی چراغ های راهنما، خروجی رله قطع برق و خروجی قفل مرکزی می شود.

نوع تصویری دزدگیرها که نسل جدید این تکنولوژی هستند، دارای سیستم پیچیده‌تری می‌باشند. در واقع ریموت کنترل این دزدگیرها مانیتوری با حداقل یک کیلومتر برد دارد.

می‌توان از طریق این مانیتور از اتفاقات رخ داده برای اتومبیل مطلع شد. نحوه کار ریموت هم به این صورت است که اگر به ماشین ضربه بخورد، روی مانیتور علامت یک چکش ریموت ظاهر می‌شود؛

در صورت باز شدن در ماشین، روی مانیتور باز شدن در یک اتومبیل نمایش داده می‌شود؛ اگر هم کاپوت ماشین بالا باشد، روی صفحه نمایش ریموت دزدگیر عین همین تصویر ظاهر می‌گردد.

از مزایای دیگر دزدگیرهای تصویری این است که با نزدیک شدن به ماشین، در خودرو به صورت اتوماتیک باز یا هنگام دور شدن از خودرو بسته می‌شود.

با استفاده از این دزدگیرها می‌توان از راه دور استارت زد و همچنین وقتی فرد در خانه است، قادر به روشن کردن بخاری اتومبیل توسط ریموت کنترل می‌باشد.

قابلیت دیگر این ریموت‌ها این است که اگر باتری ماشین ضعیف شود یا درجه حرارت ماشین بالا رود، در اثر آتش‌سوزی با آژیر کشیدن فرد را با خبر می‌کنند.

با نصب دزدگیرهای تصویری برای اتومبیل، در داخل ماشین چشم‌های الکترونیکی تعبیه می‌شوند که نسبت به حرکت حساس‌ بوده و اگر کسی شیشه را بشکند یا شیشه باز باشد و دستی وارد اتومبیل شود، آژیر می‌کشند.

این دزدگیرها دارای قفل کودک بوده و هنگام حرکت درهای ماشین را به محض رسیدن به اولین دست‌انداز به‌ طور اتوماتیک قفل می‌نمایند.

بعضی از دزدگیرهای تصویری دارای برچسبی هستند که به شیشه ماشین چسبانده می‌شود و اگر در جایی ریموت فراموش شود، بر اساس کد عددی که قبلاً به دزدگیر داده شده با وارد کردن چند ضربه به این برچسب، در ماشین باز می‌شود. دزدگیرهای تصویری بازار ایران را در دست گرفته‌اند و قابلیت نصب روی انواع خودروها را دارند.

دیجی دزدگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ نُه = 14