مقالات

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی

در این مطلب به بررسی تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی خواهیم پرداخت. در سال های نه چندان دور از دزدگیرهای معمولی برای محافظت از خودرو استفاده می شد. اما در حال حاضر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و فناوری از دزدگیرهای تصویری و سیم کارت خور استفاده می شود. تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی را در ادامه مطالعه کنید.

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی چیست ؟ استفاده از دزدگیر اماکن برای جلوگیری از سرقت آن ، امری ضروری است. در حال حاضر دزدگیرهای تصویری کاربرد بیشتری نسبت به دزدگیرهای معمولی دارند زیرا امکانات بیشتری را در اختیار صاحبین خودرو قرار می دهند. مهم ترین تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی را می توان در تکنولوژی بکار رفته در آن دانست.

ترس از دزدیده شدن خودرو در تمام مالکین وجود دارد. به همین دلیل تمایل دارند تا از بهترین تجهیزات برای مراقبت از آن استفاده کنند. سرقت از خودرو می تواند شامل قطعات و لوازم آن باشد و یا سرقت کل خودرو !

یکی از دلایلی که افراد را مجبور به استفاده از دزدگیر خودرو می کند این است که محل زندگی یا کار آن ها فاقد پارکینگ است و آن ها مجبور هستند تا ماشین را در فضای باز پارک کنند. اولین انتخاب سارقین برای دزدیدن خودرو و لوازم آن ، خودروهایی هستند که فاقد دزدگیر می باشند. زیرا به محض نزدیک شدن به خودروهای دزدگیر دار ، به سرعت هشدار آن ها فعال می شود و سارق را مجبور به فرار می کند. به همین خاطر اغلب مالکین خودرو از دزدگیرها استفاده می کنند. دزدگیر خانه و خودرو شامل دو نوع معمولی و تصویری هستند که در ادامه به تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی اشاره می کنیم.

دزدگیر معمولی

دزدگیر معمولی

به عبارتی ساده می توان گفت که دزدگیرهای ساده دارای ساختاری معمولی هستند و می توان به عنوان دزدگیرهای معمولی و ضد سرقت از آن ها نام برد. این نوع از دزدگیرها دارای امکاناتی از جمله سنسور تشخیص خطر هستند و می توانند خطراتی از جمله ضربه ، فشار مضاعف به درب و … را شناسایی کنند و با ایجاد هشدار و آلارم اعلام خطر کنند. این نوع از دزدگیرها به نحوی هستند که می توانید میزان حساسیت سنسورهای آن را کم یا زیاد کنید. زیاد کردن حساسیت این نوع از دزدگیرها به معنای ایمن تر کردن آن ها نیست. به همین خاطر توصیه می کنیم اگر قصد دارید از خودرو به دفعات زیاد در طول شبانه روز استفاده کنید از نوع تصویری آن بهره بگیرید تا امنیت خودرو به میزان بیشتری تامین شود.

 

معایب دزدگیرهای ساده

دزدگیرهای ساده دارای معایب زیادی هستند و بتدریج در حال منسوخ شدن می باشند. مهم ترین عیب و ایراد این نوع از دزدگیرها این است که برای خاموش کردن صدای هشدار ، باید فاصله مناسبی با ماشین داشته باشید. یکی دیگر از معایب آن ها این است که شما نمی توانید از راه دور تشخیص دهید که صدای آژیر از ماشین خودتان است یا خیر. زیرا اغلب ماشین ها دارای همین هشدار هستند و گوش ما به صدای آن ها عادت کرده است.

از دیگر مواردی که سبب شده تا دزدگیرهای معمولی جای خود را به دزدگیر های تصویری بدهند این است که اگر آژیر دزدگیر فعال شود ، باید به سراغ ماشین بروید و از نزدیک دلیل ایجاد هشدار را ببینید. در بسیاری از مواقع ، مشکلات کوچک مانند پریدن گربه بر روی سقف باعث ایجاد هشدار می شود. این نوع از هشدارها را به عنوان هشدار کاذب می شناسیم. هشدارهای کاذب در خصوص دزدگیر اماکن نیز وجود دارند.

دزدگیر تصویری

دزدگیر تصویری

در خصوص تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی ، ابتدا باید به تعریفی از دزدگیر تصویری نیز بپردازیم. این نوع از دزدگیرها از سیستم پیشرفته تری برخوردار هستند که آن را مدیون فناوری و متدهای جدید می دانیم. همان طور که از نام این دزدگیرها پیداست دارای صفحه نمایش دیجیتالی هستند که می توان از فاصله 1 کیلومتری نیز اقدام به کنترل خودرو کرد. با نگاه کردن به صفحه نمایشگر دیجیتال می توانید ایرادات پیش آمده برای خودرو را مشاهده کنید و از اینکه هشدار مربوط به خودروی شماست یا خیر اطمینان حاصل کنید.

از مهم ترین عواملی که موجب شده افراد به سراغ دزدگیر تصویری خودرو بروند و دزدگیر معمولی را منسوخ شده بدانند این است که تمام اتفاقاتی که سبب ایجاد هشدار می شود بر روی مانیتور دزدگیر قابل نمایش است. اگر هشدار دزدگیر به دلیل مسائلی از جمله ضربه یا پریدن حیوانات بر روی ماشین رخ داده علامتی مانند چکش بر روی مانتیور نشان داده می شود. همچنین اگر درب خودرو به وسیله سارق باز شده باشد علامتی مانند باز شدن درب ماشین بر روی آن ظاهر می شود و شما به راحتی می توانید دلیل هشدار دزدگیر را متوجه شوید. یکی دیگر از ویژگی ها و مزایای دزدگیر تصویری این است که می توانید از طریق آن اقدام به باز کردن درب صندوق عقب کنید.

 

پیشرفته ترین نوع دزدگیر خودرو

پس از اینکه به معرفی و بررسی تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی پرداختیم نوبت به این می رسد که از پیشرفته ترین نوع دزدگیر خودرو رونمایی کنیم و آن هم دزدگیرهای سیم کارت خور هستند. این نوع از دزدگیرها دارای آخرین تکنولوژی می باشند که یکی از مهم ترین آن ها عدم محدودیت در فاصله است و شما می توانید از هر مکان جغرافیایی آن را کنترل کنید.

دزدگیرهای سیم کارت خور می توانند با دستگاه های هوشمند از جمله تلفن همراه شما ارتباط برقرار کنند و اگر سارق بخواهد درب خودرو را باز کند ، دزدگیر در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند تمام اطلاعات لازم را بر روی تلفن همراه شما ارسال کند و شما از بروز خطر مطلع شوید.

از دیگر ویژگی هایی که در خصوص دزدگیر سیم کارت خور ماشین وجود دارد این است که اگر بر اثر فراموشکاری یا سهل انگاری دزدگیر را درون خودرو جا گذاشتید می توانید از طریق ارتباط بین دزدگیر و موبایل درب خودرو را باز کنید. این ویژگی درباره دزدگیر معمولی و تصویری وجود ندارد.

دزدگیرهای تصویری دارای GPS هستند و میتوانید بر اساس این ردیاب از محل دقیق خودور مطلع شوید. جالب است بدانید که این نوع از دزدگیرهای پیشرفته امکاناتی از قبیل فیلم برداری از داخل و بیرون از ماشین را نیز در اختیار شما قرار می دهند و قادر هستند تا این تصاویر را بر روی تلفن همراه هوشمند شما ارسال کنند.

مقایسه دزدگیر ساده و تصویری

قبل از خرید هرگونه سیستم امنیتی، لازم است درمورد کاربرد، مزایا و معایب آن، کسب اطلاعات کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید. در هنگام خرید مناسب ترین دزدگیر نیز لازم است در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید با کمترین قیمت، بهترین دزدگیر خودرو را خریداری نمایید. در این مقاله سعی داریم در مورد دزدگیر ها و انواع آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و همچنین دو نوع دزدگیر ساده و تصویری را با یکدیگر مقایسه کنیم.

درصورتی که قصدخرید یک دزدگیر خودروی باکیفیت را دارید بهتر است قبل از هرچیزی با انواع دزدگیر آشنایی داشته باشید. از انواع دزدگیر ماشین می توان به دزدگیر ساده، تصویری، استارت خور و سیمکارت خور اشاره کرد. هرنوع از این دزدگیرها دارای مدل های مختلف و متفاوتی می باشند؛ ازاین رو قیمت آن ها نیز متفاوت است. در ادامه قصد داریم این دو نوع دزدگیر را با یکدیگر مقایسه کنیم.

 

 

 

 

دزدگیر ساده

دزدگیر های ساده نسبت به دزدگیر های تصویری دارای قابلیت ها و امکانات کمتری می باشند. به همین علت این نوع دزدگیر ها دارای قیمت نسبتا پایین تری هستند. ریموت دزدگیر های ساده برخلاف ریموت تصویری نمایشگر ندارند و این نوع دزدگیر ها دارای ریموتی با ظاهر معمولی و ساده هستند.

با نصب دزدگیر ساده بر روی خودرو می توان با فشردن دکمه های روی ریموت آن به دزدگیر فرمان ارسال کرد تا اجرا کند اما پاسخی از دزدگیر به ریموت ارسال نمی شود. به همین علت این دزدگیرها را یک طرفه نیز می‌نامند به معنای آنکه به صورت یکطرفه فرمان ارسال می‌کنند.

دزدگیر تصویری

این نوع دزدگیرها در مقایسه با دزدگیر های ساده، از امکانات و قابلیت های بیشتر و بهتری برخوردار می باشند. البته باید به این نکته توجه داشت که قیمت دزدگیرهای تصویری نسبت دزدگیر های ساده نسبتا بالاتر می باشد. ریموت این نوع دزدگیرها دارای نمایشگر می‌باشد و ریموت‌های تصویری از ظاهر زیباتری نسبت به دزدگیر ساده بهره مند هستند.

با نصب دزدگیرهای تصویری، با استفاده از ریموت علاوه برارسال فرمان به دزدگیر قادر به دریافت پیام نیز خواهید بود. به این صورت که اگر درب خودرو باز باشد، با مشاهده نمایشگر ریموت متوجه آن می شوید. از دیگر مزایای دزدگیر های تصویری می توان به حالت ویبره و لرزش ریموت آن اشاره نمود. اگر آژِیر دزدگیر به صدا درآید و شما به دلیل دوربودن خودرو متوجه آن نشوید؛ با حالت لرزش و ویبره ریموت متوجه آژیر زدن خودرو خواهید شد.

دزدگیر تصویری نسبت به دزدگیر های ساده دارای برد نسبتا بالاتری می باشد به همین علت اکثر افراد جهت افزایش امنیت خودروی خود  از این دزدگیر استفاده می کنند. به طور کلی دزدگیر های تصویری از دزدگیر های ساده بهتر هستند اما اگر به دنبال دزدگیر با قیمت پایین هستید، می توانید به سراغ دزدگیر های ساده بروید.

دزدگیرهای تصویری دارای ریموت تصویری هستند و ظاهر ریموت آن‌ها به دلیل وجود نمایشگر، زیباتراز دزدگیرهای ساده می‌باشد. البته توجه داشته باشید که صفحه نمایشگر ریموت های تصویری بسیار حساس و ظریف می باشند و متحمل ضربات شدید نمی باشند.

  • یک طرفه بودن

دزدگیرهای ساده یک طرفه هستند و تنها فرمان ارسالی از ریموت را دریافت و انجام می دهند. درواقع قادر به ارسال پیام به ریموت نمی باشند. درصورتی که دزدگیرهای تصویری علاوه بردریافت و فرمان و انجام آن، قادر به ارسال پیام به ریموت نیز می باشند.

  • حالت لرزش و ویبره ریموت

ریموت دزدگیرهای تصویری دارای حالت لرزش و ویبره می باشند درصورتی که ریموت دزدگیرهای ساده ویبره ندارند. در صورت به صدا درآمدن آژیر دزدگیر تصویری، ریموت دزدگیر شروع به لرزش و ویبره می کند و باعث آگاه سازی صاحب خودرو می شود.

 

دزدگیر استارت خور

نوع دیگری از دزدگیرها با نام دزدگیر استارت خور یا استارتر شناخته می شوند. این نوع دزدگیرها دارای قابلیت روشن کردن خودرو می باشند. دزدگیر های استارتر هم از نوع ساده و هم از نوع تصویری وجود دارند و با توجه به نوع ساده یا تصویری، دارای قیمت متفاوتی می باشند. این نوع دزدگیرها به دلیل امکان خاموش یاروشن کردن خودرو از راه دور و ازطریق ریموت، بسیار محبوب می‌باشند.

دزدگیر سیمکارت خور

نوع دیگری از دزدگیرها سیمکارت خور می باشند. این نوع دزدگیرها ترکیبی از دزدگیر و ردیاب هستند و در کنار امکانات دزدگیر، از امکانات ردیاب نیز برخوردار می‌باشند. درواقع از قابلیت ها و امکانات این نوع دزدگیر می توان به تعیین موقعیت مکانی خودرو اشاره کرد. درواقع بعد از دزدیده شدن خودرو به کمک این نوع دزدگیر به‌راحتی می‌توانید از موقعیت مکانی خودروی خود آگاه شوید. دزدگیرهای سیمکارت خور نیز مانند دزدگیرهای استارت خور از قابلیت روشن یا خاموش کردن خودرو بهره مند می باشند.

جمع بندی

در این مقاله سعی داشتیم شما را با انواع دزدگیر های موجود در بازار آشنا کنیم و همچنین دزدگیر ساده و تصویری را مقایسه کنیم. توجه داشته باشید که هر نوع دزدگیر دارای مدل های مختلفی می باشد و با توجه به نوع و برند آن، قابلیت ها و امکانات متفاوتی دارد که لازم است قبل از خرید، به بررسی آن ها نیز بپردازید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − دو =