مقالات

بهترین ردیاب موتور سیکلت 2023

بهترین ردیاب موتور سیکلت 2023

بهترین ردیاب موتور سیکلت 2023

انتخاب بهترین ردیاب موتورسیکلت می تواند به معنای تفاوت بین بازگرداندن متورسیکلت خود در عرض چند دقیقه یا عدم مشاهده دوباره آن باشد، اگر به اندازه کافی بدشانس باشید که آن را به سرقت ببرند.

در حالی که سرقت موتور سیکلت به لطف تلاش های پلیس در چند سال گذشته کاهش یافته است (شما می توانید تیمی را که یک باند بزرگ را در اینجا سرنگون کردند) و بدون شک افزایش قیمت موتورسیکلت های فشاری که بلند کردن آنها بسیار آسان تر است، کاهش یافته است. از خیابان های شهر، مهم است که از مشکل آگاه باشید. در مورد آن نترسید و اجازه ندهید لذت موتورسواری شما را از بین ببرد، اما با چند قدم ساده می‌توانید احتمال گیرکردن موتورسیکلت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

چگونه از سرقت موتورسیکلت خود جلوگیری کنیم
قفل فرمان: قفل فرمان در موتورسیکلت شما تقریباً بی فایده است – به راحتی می توان آن را به پا کرد، سپس موتورسیکلت را می توان دور انداخت.

ایموبلایزر: اکثر موتورسیکلت های بیش از 125 سی سی دارای ایموبلایزر الکترونیکی هستند. این به جلوگیری از راه اندازی موتورسیکلت کمک می کند، اما در واقع بخش زیادی از موتورسیکلت های دزدیده شده یا با کمک یک اسکوتر دور می شوند یا در یک ون بارگیری می شوند. از آنجا، سارقان می توانند از راه های دور زدن آسان استفاده کنند، یا به سادگی دوچرخه را بردارند و آن را برای قطعات بفروشند، بدون اینکه نگران راه اندازی آن باشند.

برچسب داده‌ها: علامت‌گذاری قابل مشاهده و نامرئی می‌تواند به جلوگیری از دزدانی کمک کند که می‌دانند در تعویض قطعات دارای علامت امنیتی با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد، به علاوه این سیستم در گذشته به سرنگونی باندهای جنایتکار کمک کرده است. این به صورت استاندارد برای اکثر موتورسیکلت های جدید بالای 125 سی سی نصب شده است.

قفل دیسکی: بیشتر موتورسیکلت ها فضایی برای قرار دادن قفل دیسکی دارند که به سادگی چرخ جلو را از چرخش جلوگیری می کند. این مانع از بلند شدن موتورسیکلت به داخل ون نمی شود و آسیب پذیرترین قسمت آن خود دیسک است که سارقان برای برداشتن قفل آن را با آسیاب زاویه ای برش می دهند.

اما تحقیقات من در مورد آمار سرقت مشتریان بیمه موتورسیکلت نشان داد که حتی استفاده از ابتدایی ترین قفل دیسکی احتمال دزدیده شدن موتورسیکلت شما را تا سه برابر کاهش می دهد.

قفل دیسکی با زنگ هشدار داخلی را در نظر بگیرید زیرا نه تنها یک لایه دفاعی دیگر اضافه می کند، بلکه به شما یادآوری می کند که قبل از سوار شدن آن را بردارید!

زنجیر و قفل: گزینه‌های زیادی وجود دارد، و می‌توانید تمام تست‌های محصول امنیتی موتورسیکلت ما را در اینجا بخوانید، اما قفل کردن موتورسیکلت روی چیزی محکم به جلوگیری از بلند شدن آن کمک می‌کند. به عنوان یک قاعده کلی، یک زنجیر 12 میلی‌متری ضخیم‌ترین زنجیری است که می‌توانید با موتورسیکلت حمل کنید، و سطح خوبی از محافظت را ارائه می‌کند، اما برای امنیت خانه، هرچه ضخیم‌تر باشد، بهتر است. تحقیقات من نشان داد که استفاده از امنیت سنگین مانند زنجیر 19 میلی‌متری و ضخیم‌تر باعث می‌شود موتورسیکلت‌ها کمتر از خودرو به سرقت بروند.

آن را قفل کنید و نگران نباشید: پیام این است که بهترین امنیتی را که می توانید بخرید، استفاده کنید، سپس نگران نباشید و از موتورسیکلت خود لذت ببرید. سرمایه‌گذاری چند صد پوندی می‌تواند تا آخر عمر دوام بیاورد، و واقعیت این است که اگر موتورسیکلت  را قفل کنید، به احتمال زیاد اطرافیانتان مزاحم نخواهند شد، و این باعث می‌شود که موتورسیکلت  کم‌مصرف‌ترین هدف باشد. پیام پلیس متروپولیتن مبنی بر “قفل، زنجیر، پوشش” واقعاً یک پیام مرتبط است – یک قفل دیسکی، یک قفل زنجیر و یک پوشش تقریباً باعث می شود موتورسیکلت شما برای سارقان نامرئی باشد.

آیا برای موتور سیکلت خود به ردیاب نیاز دارم؟

یک ردیاب از دزدیده شدن موتورسیکلت شما جلوگیری نمی کند، اما اگر بدترین اتفاق رخ دهد، می تواند به این معنی باشد که خیلی سریع آن را پس خواهید گرفت.

شما نمی خواهید تبلیغ کنید که موتورسیکلت شما دارای ردیاب است، در حالی که ممکن است یک دزد معمولی را از کار بیندازد، اما مصمم تر – چه کسی احتمال دارد به موتورسیکلت ای که به درستی قفل شده است حمله کند – هر ردیاب را به زودی پاره می کند. همانطور که آن را پیدا می کنند. اولین کاری که بسیاری انجام می دهند این است که صندلی را جدا کنند تا به دنبال صندلی ضعیفی بگردند، بنابراین بسیار مهم است که به خوبی پنهان شود.

 

بخش بزرگی از سرقت‌ها – به‌ویژه در مراکز شهرها – شامل یک ردیاب می‌شود که موتورسیکلت تان را در جایی بیرون پنهان می‌کند در حالی که سارقان منتظر می‌مانند ببینند آیا ردیاب نصب شده است یا خیر. آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که پلیس را به خانه یا کارگاه خود برگردانند.

 

اگر موتورسیکلت در اموال عمومی باشد، به احتمال زیاد خودتان می توانید آن را به سرعت بازیابی کنید، اگرچه واقعاً باید پلیس را درگیر کنید زیرا نمی دانید مجرمان هنوز در نزدیکی هستند یا خیر. هرگز خود را در معرض خطر قرار ندهید.

 

اگر موتور سیکلت در زمین شخصی باشد، پلیس برای دسترسی به مجوز نیاز دارد. اگر قابل مشاهده باشد (مانند باغ دزد)، آسان است، اما در غیر این صورت، آنها به اطلاعات قابل اعتمادی از مکان دقیق موتورسیکلت نیاز دارند تا دسترسی به آن را تا حد امکان ساده کنند.

 

افسران پلیس به من گفته اند که به طور کلی به هر رویداد ردیاب قابل اعتماد پاسخ می دهند (مجوز منابع)، اما کار با یک شرکت ردیابی معتبر و قابل اعتماد به این معنی است که از قبل خطوط ارتباطی قابل اعتماد و روابط خوبی بین نیرو و ارائه دهنده ردیابی وجود دارد.

 

این واقعیت بی‌رحمانه‌ای است که پلیس می‌تواند با اطلاعات یک ردیاب دقیق و نظارت شده که توسط یک متخصص امنیتی ارائه می‌شود، کارهای بیشتری انجام دهد تا با دستگاهی که از eBay استفاده می‌کند و می‌گوید موتورسیکلت ممکن است جایی در یک روستای کوچک باشد.

چرا باید برای ردیاب اشتراک بپردازم؟

بهترین ردیاب‌های موتورسیکلت با هزینه اشتراکی ارائه می‌شوند که هزینه یک مرکز عملیاتی ایمن (SOC) را پوشش می‌دهد که می‌تواند موتورسیکلت شما را به طور مداوم نظارت کند. اولین چیزی که ممکن است در مورد دزدی بشنوید، تماس یکی از اعضای تیم است که بررسی می کند چه اتفاقی می افتد. اگر دوچرخه دزدیده شود، آن‌ها مسئولیت را بر عهده می‌گیرند و با پلیس و (در صورت داشتن یکی) تیم امنیتی خود برای ردیابی و یافتن موتورسیکلت شما ارتباط برقرار می‌کنند.

 

ممکن است ظرف چند دقیقه بازگردد، اما زمان‌های بازیابی فقط چند ساعته از سوی شرکت‌های پیشرو بسیار رایج است که نرخ بازیابی بیش از 90 درصد را نیز به رخ می‌کشند.

 

به خاطر داشته باشید که حتی دستگاه‌های بدون نظارت مانند Monimoto هنوز هزینه‌های سالیانه برای پرداخت سیم کارت تعبیه‌شده در ردیاب دارند، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری برای خرید به هزینه‌های سالانه نگاه کنید.

نحوه نصب ردیاب موتور

اکثر ردیاب های مورد تایید Thatcham به نصب حرفه ای نیاز دارند. در برخی موارد، فروشنده‌ها آن‌ها را در حین انجام PDI روی یک موتورسیکلت جدید نصب می‌کنند، یا شرکت ردیاب این کار را انجام می‌دهد، اما هر کسی که این کار را انجام دهد، بسیار مهم است که دستگاه به درستی پنهان شود. این کار به زمان نیاز دارد، بنابراین از بررسی اینکه کار با استاندارد خوبی انجام شده است خجالت نکشید.

اگر یک ردیاب خودتنظیم دارید، یک روز کامل را کنار بگذارید تا موتورسیکلت را تا جایی که می توانید جدا کنید، سپس دستگاه را تا جایی که می توانید پنهان کنید. هر سیم کشی باید در بافندگی پنهان باشد، بنابراین فقط مستقیماً باتری را بردارید – منبعی را در جایی پیدا کنید که واضح نیست.

 

توجه داشته باشید که برخی از ردیاب‌ها برای دریافت بهترین لینک به ماهواره‌ها باید به روش خاصی جهت‌گیری شوند و مناطق بزرگ فلزی نیز می‌توانند از دقت جلوگیری کنند. درست زیر مخزن سوخت ایده آل نیست، اما فضای زیادی روی موتورسیکلت وجود ندارد، بنابراین وقت گذاشتن و بررسی مداوم عملکرد بسیار مهم است.

بهترین ردیاب موتور سیکلت

برخلاف بسیاری از وب سایت ها و اینفلوئنسرها، من فقط محصولاتی را که آزمایش کرده ام توصیه می کنم. همانطور که ردیاب‌های بیشتری را بررسی می‌کنم، این صفحه را به‌روز نگه می‌دارم، بنابراین اگر مطمئن نیستید چه چیزی بخرید، مرتباً بررسی کنید.

1: ایزی کار و استیل میت

تیم دیجی دزدگیر در تحقیقات بین المللی خود نسبت به این 2 دزدگیر  تصمیم گرفته که کدام یک از این دو ردیاب باید در جایگاه شماره یک باشند، و با استفاده از تغییرات هر دو به مدت پنج سال، تجربه زیادی از آنها داریم. آخرین نسخه‌ها انتخاب را دشوار می‌کنند، بنابراین به عهده شما خواهد بود، اما مطمئن باشید که هر دو عملکرد ردیابی بسیار خوبی دارند.

 

استیل میت از مزیت موقعیت مکانی RF برخوردار است، به این معنی که اگر موتورسیکلت شما به سرقت رفته باشد و GPS به اندازه کافی دقیق نباشد، اپراتور می تواند حضور یافته و از RF برای تعیین دقیق آن استفاده کند. این می تواند به پلیس کمک کند تا حکم ورود به یک محل را دریافت کند، اما اگر موتورسیکلت در یک آپارتمان مخفی شود نیز ارزشمند است زیرا GPS فقط می تواند مکان را در یک صفحه افقی شناسایی کند.

با این حال، در آزمایش من، عدم وجود آنتن GPS خارجی باعث شد استیل میت در هنگام حمل موتورسیکلت در یک ون دقت کمتری داشته باشد. دستگاه های استیل میت معمولاً در اینجا برتری داشتند، که به طور بالقوه می تواند منجر به دستگیری سارقان در عمل شود، اما استیل میت بخشی از این مزیت را از دست داد. با گفتن همه اینها، آزمایش های اخیر به لطف به روز رسانی نرم افزار، بهبودهایی را نسبت به Stealth شاهد بوده است.

استیل میت یک ردیاب دسته S7 است، در حالی که ایزی کار از دسته S5 است. دستگاه های S7 و S5 هر دو باید به صورت حرفه ای نصب شوند، هر دو دارای نظارت 24/7 هستند (بنابراین اشتراک برای پرداخت هزینه کارکنان) و هر دو به دلیل حرکت در هنگام کار نکردن موتورسیکلت هشدار می دهند.

با این حال، ردیاب S5 همچنین دارای «تشخیص خودکار راننده» است که از یک فوب برای غیرفعال کردن ردیاب در نزدیکی آن استفاده می‌کند. این بدان معنی است که اگر دزدی کلیدها را بدزدد و موتورسیکلت شما را بگیرد، شرکت ردیاب همچنان بلافاصله به شما اطلاع می دهد. از سوی دیگر، به شما متکی است که فوب را جدا از کلیدها نگه دارید. در حالی که بسیاری از ما احتمالاً هنگام استفاده از آن کلید احتراق را جدا می کنیم (اگر موتورسیکلت دارای احتراق بدون کلید نباشد)، صادقانه بگوییم، چند نفر هر ردیاب یا زنگ هشدار را جدا از بقیه دسته نگه می دارند؟

این تگ لایه قابل توجهی از قابلیت استفاده روزانه را اضافه می کند، که نباید نادیده گرفته شود. اگر موتورسیکلت خود را در زمانی که ردیاب S7 نصب کرده است حرکت دهید، اگر احتراق را روشن نکرده باشید، هشدار دریافت خواهید کرد. با یک ردیاب S5، تا زمانی که کلیدها را در جیب خود داشته باشید، متوجه می شود که شما هستید که آن را تحت فشار قرار می دهید و شروع به تماس نمی کنید.

این ممکن است یک چیز جزئی به نظر برسد، اما برای مثال وقتی موتورسیکلت هایم را از گاراژ به پشت خانه فشار می‌دهم، می‌تواند برای من تفاوت ایجاد کند.

نسخه‌های جدید  ایزی کار  همچنین دارای حالت «تگ تلفن» هستند که به iOS و برخی دستگاه‌های اندرویدی (گفته می‌شود سامسونگ خوب است، اما برخی از برندهای دیگر به دلیل کنترل‌های قدرت تهاجمی با مشکل مواجه هستند) اجازه می‌دهد تا به عنوان برچسب عمل کنند. این بدان معناست که مالک می‌تواند به طور بالقوه برچسب‌های ذخیره شده را در جایی رها کند، زیرا می‌داند که تلفنش در صورت لزوم ردیاب را غیرفعال می‌کند و احتمال اینکه سرقت با کلیدها بلافاصله هشدار داده شود، بسیار بیشتر است.

ایزی کار و استیل میت هر دو با پلیس کار می کنند تا موتورسیکلت شما را بازیابی کنند، اگرچه ایزی کار نیز از Securitas به عنوان تیم پاسخ به سرقت استفاده می کند. استیل میت می‌گوید که رابطه آن با پلیس به این معنی است که نیازی به استخدام پیمانکاران ندارد و می‌توان استدلال کرد که اگر شخص ثالثی اموال مسروقه را مدیریت کند، ممکن است جمع‌آوری شواهد به خطر بیفتد، اما این موضوع همچنان حکایتی است. در نهایت، هر دو شرکت سوابق بسیار خوبی در مورد بازیابی دارند.

استیل میت هشدارهای متنی نامحدودی را هنگام شناسایی حرکت ارائه می دهد، در حالی که ایزی کار فقط 25 عدد رایگان در ماه به شما می دهد، سپس باید برای شارژ کردن آنها هزینه پرداخت کنید. از طرف دیگر، داشتن فوب به این معنی است که شما به ندرت آنها را دریافت می کنید، بنابراین مشکلی نیست.

در زمان نگارش، ایزی کار کوچک‌تر و راحت‌تر از استیل میت پنهان است، اما شما باید مطمئن شوید که نصب‌کننده شما هر ردیاب را به خوبی از مسیر خارج می‌کند. یکی که زیر صندلی قابل مشاهده است را قبول نکنید!

اگر به دنبال خرید ردیاب هستید، پیشنهاد می‌کنم بررسی‌های ما را بررسی کنید زیرا مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند. آنچه برای شما مهم است را در نظر بگیرید و بدانید که اگر به اندازه کافی بدشانس هستید که موتورسیکلت را دزدیده اید، هر دو را به عنوان یک ابزار ارزشمند در بازیابی موتورسیکلت خود توصیه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = هفده