مقالات

آینه مانیتور دار برای چه ماشین های مناسب است

آینه مانیتور دار برای چه ماشین های مناسب است

یکی از جذاب ترین تکنولوژی های خودرو می توان به آینه مانیتور دار اشاره کرد که ما در این مقاله به این موارد می پردازیم. گاهی اوقات صاحبان خودرو قصد خرید دوربین دنده عقب را دارند اما خودروی آن‌ها قابلیت جاسازی صفحه نمایش بر روی داشبورد را ندارد. یا اینکه از پس هزینه‌ی بالای تعبیه‌ی صفحه نمایش بر نمی‌آیند. برای این افراد مناسب‌ترین گزینه خرید آینه مانیتور دار  می‌باشد. یعنی در واقع آینه‌ی وسط خودرو به یک مانیتور تبدیل می‌شود. با این وسیله‌ی کاربردی، هر خودرویی می‌تواند به دوربین دنده عقب مجهز شود.

آینه مانیتور دار برای چه ماشین های مناسب است

آینه مانیتور دار از آپشن‌های مدرن ماشین است که هنگام عقب رفتن فضای پشت خودرو را به راننده نشان می‌دهد. این وسیله در هنگام پارک دوبل بسیار به‌کارتان می‌آید. این آینه‌ در حقیقت نوعی صفحه نمایش است که زمانی که خاموش باشد، خاصیت آینه‌ی محدب را پیدا می‌کند. مانیتور این آینه‌ در هنگام دنده عقب رفتن فعال می‌شود و به راننده کمک می‌کند تا پشت ماشین را ببیند. دوربین این صفحه نمایش معمولاً روی صندوق‌ عقب یا نزدیک پلاک ماشین نصب می‌گردد. این دوربین تصاویر فضای پشت خودرو را به مانیتور داخل ماشین می‌فرستد. آینه مانیتوردار با قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارد.

این آینه ها در نگاه اول یک آینه با کیفیتی بالا و شفاف است که مانند یک آینه معمولی با کیفیت قابل استفاده می‌باشد. قسمت ورودی تصویر این آینه جهت اتصال دوربین عقب و مشاهده نواحی پشتی ماشین هنگام حرکت به عقب مناسب است. شما می‌توانید ماشین خود را با استفاده از خط‌کشی که روی این آینه‌ها مشخص شده است به آسانی پارک کنید. همچنین می‌توانید از وجود موانع اطراف آگاه شوید تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. آینه مانیتور دار میزان فاصله‌ی دقیق از ماشین عقبی را به شما نشان می‌دهد. به‌همین خاطر با استفاده از آن می‌توانید ماشین خود را در مکانی کوچک (بزرگ‌تر از ماشین) پارک کنید.

بعضی اوقات موانع به‌دلیل کوچک بودن یا قرار گرفتن در نقطه‌ی کور، نه از پشت فرمان دید دارند و نه توسط سنسور پارک قابل رویت هستند. در چنین شرایطی وجود آینه مانیتوردار مشکل را حل می‌کند.

شما می توانید برای خرید آینه مانیتور دار می توانید به سایت فروشگاهی دیجی دزدگیر مراجعه کنید.

مزایای آینه مانیتور دار

آینه‌های مانیتور دار را می‌توان روی تمام دوربین‌ها نصب کرد و کیفیت دوربین تأثیر چندانی در قابلیت نصب این آینه‌ها ندارد. اندازه‌ی این آینه‌ها معمولاً 3/4 اینچ است و به راحتی بدون نیاز به جابه‌جایی و باز کردن آینه‌ی فابریک خودرو داخل خودرو نصب می‌شوند. نصب آینه‌ی مانیتور دار کاربردهای زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم. آینه مانیتور دار در دید اول یک آینه دید عقب ماشین می‌باشد که با کیفیتی بسیار بالا و شفاف مانند یک آینه معمولی ماشین منتها با کیفیت بالا قابل استفاده است. بخش ورودی تصویر این آینه مناسب برای اتصال دوربین عقب و مشاهده فضای پشت اتومبیل هنگام دنده عقب می‌باشد. با استفاده از این آپشن می‌توانید ماشین خود را توسط خط کشی که روی این آینه‌ها مشخص شده است به راحتی پارک کرده یا از موانع اطراف باخبر شوید تا بهترین عملکرد را داشته باشید .با استفاده از آینه‌ی مانیتور دار می‌توان خودرو را در یک مکان پارک با ابعاد کوچک (ولی بزرگ‌تر از خودرو) نیز پارک کرد زیرا به دقت میزان فاصله از ماشین عقبی را به راننده نشان می‌دهد.

برخی مواقع موانع به قدری کوچک هستند یا در جایی قرار گرفته‌اند که نه از پشت فرمان قابل رؤیت هستند و نه توسط سنسور پارک قابل ردیابی و راننده فقط با دیدن می‌تواند آن‌ها را تشخیص داده و دچار حادثه نشود.

یکی دیگر از مزایای آینه مانیتوردار این است که می‌توان سیستم پخش ماشین را به آن وصل کرد و از طریق آن فیلم و کلیپ‌های قابل پخش از سیستم خودرو را تماشا کرد. در حقیقت با نصب یک آینه‌ی مانیتور دار برای دوربین دنده عقب، سیستم پخش خودرو را نیز می‌توان مجهز به پخش تصویری کرد.

برخی از آینه‌های مانیتوردار این قابلیت‌ را دارند که به عنوان یک صفحه نمایش برای گوشی عمل کنند و تماس‌های دریافتی را بتوان از طریق آن‌ها جواب داد. اتصال آینه‌ی مانیتور دار به تلفن همراه از طریق بلوتوث Bluetooth انجام می‌شود و علاوه بر این یکی دیگر از مزایای آینه‌ی مانیتوردار پخش بلوتوثی داخل خودرو است.

حالا یک سؤال پیش می‌آید که منبع تغذیه‌ی این صفحه نمایش از کجا تأمین می‌شود؟ پاسخ آن بسیار ساده و پیش پا افتاده است. منبع تغذیه‌ای که برای آینه مانیتوردار مورد نیاز است، 12 ولت است، بنابراین باتری خودرو پاسخ گوی نیاز این صفحه نمایش پر کاربرد خواهد بود. علاوه بر این برخی از آینه‌های مانیتوردار دارای باطری داخلی جهت زمان‌هایی که امکان اتصال به فندکی خودرو نمی‌باشد، هستند.

البته تمام آینه‌های مانیتوردار این قابلیت‌ها را ندارند و اگر شما به دنبال آینه مانیتوردار با این ویژگی‌ها هستید احتمالاً باید کمی بیشتر هزینه کنید.

معایب آینه مانیتور دار ماشین

تعداد امکانات و آپشن‌های غیر مرتبط :

تمرکز دستگاه‌های متعدد در یک جا و در ابعادی کوچک، خواه ناخواه طراح و سازنده را به سمتی هدایت می‌کند که از حرفه‌ای شدن کالا دور خواهد شد. این قاعده کلی منحصر به این نوع دوربین نیست و عموما کالاهائی که آپشن‌ها و تجهیزات متعددی را در خود جمع کرده‌اند ، اگرچه بازار پسندی خوبی دارند اما کارائی آنها هیچ وقت در حد جذابیت ظاهری آنها نیست.

کاربری مشکل :

کاربری بسیار مشکل ، یکی از مشکلات اساسی این مدل آینه دوربین دار خودرو است. قرار است شما تنظیمات و کاربری‌های متعددی را با کلیدهای بسیار کوچک و یا لمسی بر روی آینه انجام دهید. آینه‌ای که بالای صورت قرار گرفته و شما مسلط بر آن نیستید.

ابعاد بزرگ :

از آنجائی که این دوربین در داخل آینه اتومبیل قرار گرفته ، خواه نا خواه طول و عرض آینه را به شکلی بزرگ می‌کند و بنابراین بسیاری از رانندگان حاضر به نصب چنین آینه‌ای نیستند.

مونیتور بدون استفاده :

قسمتی از آینه معمولا به عنوان مونیتور در نظر گرفته شده است که عملا در بسیاری از مواقع بدون استفاده بوده و تنها بخشی از نمای جلوی راننده را اشغال کرده است.

به هم خوردن تنظیم دوربین :

در این نوع دوربین تنظیم آینه و دوربین به یکدیگر متصل است. و با هر تکان آینه ، تنظیم دوربین هم تغییر می‌کند.از آنجائی که تنظیم آینه جهت دید مناسب پشت ، اولویت بالائی دارد.

نکات کلیدی خرید آینه مانیتور دار

  • به ابعاد آیینه توجه کنید. ابعاد تمامی آیینه ها یکسان نیستند. آیینه‌ای را خریداری کنید که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید؛ چون علاوه بر استفاده از آن به عنوان مانیتور، باید به عنوان آیینه وسط خودرو نیز از آن استفاده کنید.
  • به ابعاد مانیتور حتما دقت کنید. آیینه‌ای که شما خریداری می‌کنید، ممکن است تنها وسط آن دارای مانیتور باشد و ابعاد مانیتور کوچک باشد. البته آیینه‌هایی وجود دارند که کل آن‌ها تبدیل به مانیتور می‌شود. پس حتما به این نکته دقت کنید.
  • یک سری از آیینه‌های مانیتوردار تنها مناسب برای خودروهای خاصی هستند. به این مورد دقت کنید که آن آیینه در خودروی شما نیز قابل نصب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + = 8